Általános szerződési feltételek

Preambulum

 A www.homeconcept.hu weboldal üdvözli Önt! Köszönjük, hogy megtisztel bennünket bizalmával!

A www.homeconcept.hu weboldalt a Home Concept Lakberendezési Kft. üzemelteti. A www.homeconcept.hu weboldal nem webáruházként, hanem egy hagyományos fizikai üzlet weboldalaként üzemel. Közvetlenül a weboldalon keresztül vásárlás nem lehetséges, a rendelések leadására e-mailen vagy telefonon keresztül van lehetőség.

Ettől függetlenül a Home Concept Lakberendezési Kft. ugyanúgy aláveti magát valamennyi, webáruházakra vonatkozó jogszabálynak és egyéb szabályozásnak. Ennek megfelelően a weboldalon megjelenített termékek e-mailen vagy telefonon keresztül történő megrendelése esetén a Fogyasztóra ugyanazon jogok és kötelezettségek vonatkoznak, mintha a terméket webáruházban vásárolta volna. Ezen, Szolgáltatóra és Fogyasztóra vonatkozó jogokat és kötelezettségeket jelen ÁSZF hivatott szabályozni.

A vonatkozó kötelező érvényű hazai és uniós jogszabályok mellett jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hivatott szabályozni a Home Concept Lakberendezési Kft. (továbbiakban: Szolgáltató vagy Eladó) és a www.homeconcept.hu weboldalra látogató Ügyfél (a továbbiakban: Vásárló, Fogyasztó vagy Érintett) jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási- és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit (a Szolgáltató és az Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).

Jelen ÁSZF minden olyan szolgáltatásra és jogügyletre kiterjed, amely a www.homeconcept.hu weboldalon keresztül történik.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

 

1. A Szolgáltató adatai

Név: Home Concept Lakberendezési Korlátolt Felelősségű Társaság
Székely: 1094 Budapest, Bokréta utca 5. 5/503
Levelezési cím: 1112 Budapest, Budaörsi út 165.
Adószám: 23903052-2-43
Cégjegyzékszám: 01 09 358852
Képviselő: Moorsel Viktor
Telefonszám: 06 20 234 2100
E-mail: info@homeconcept.hu
Honlap: www.homeconcept.hu
Bankszámlaszám: 10918001-00000125-22850001
IBAN: HU84109180010000012522850001
Swift/BIC: BACXHUHB

Ügyfélszolgálat: 

 

Cím: 1112 Budapest, Budaörsi út 165.
Telefonszám: 06 20 234 2100
E-mail: info@homeconcept.hu
Nyitvatartás: Ke-Pé: 10:00-18:00

 

2. A tárhelyszolgáltató adatai

  • Név: Websupport Magyarország Kft.
  • Székhely: 1119 Budapest, Fehérvári út 97-99.
  • E-mail: support@websupport.hu
  • Telefonszám: +36 22 78 76 74
  • Weboldal: websupport.hu

 

3. Általános tudnivalók

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.homeconcept.hu oldalon megjelenített termékek vonatkozásában történik, és amely a Home Concept Lakberendezési Kft. és a Fogyasztó között jön létre. Emellett jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A rendelt termékek esetében a szerződés létrejöttének helye minden esetben Magyarország.

A Home Concept Lakberendezési Kft. által üzemeltetett weboldal nem webáruházként működik, így a vásárlásra e-mailben vagy telefonon keresztül leadott megrendelés formájában kerülhet sor. Az e-mailen vagy telefonon keresztül leadott rendeléseket ügyfélszolgálatunk rögzíti, és minden esetben elektronikus úton igazolja vissza azt.

A www.homeconcept.hu weboldalon megjelenített termékek megvásárlására a kötelező érvényű magyar és uniós jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel az alábbiakra:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól;
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról;
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet;
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról;
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet).

A weboldalon található termékadatok, fotók, pdf dokumentumok, leírások és egyéb információk a Home Concept Lakberendezési Kft. kizárólagos tulajdonát képezik. Azok összegyűjtése, lementése, tárolása kizárólag a Home Concept Lakberendezési Kft. előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges. A weboldalon megjelenített képek illusztrációk és eltérhetnek a valóságtól. A termékfotókon lévő dekorációk, kiegészítő elemek semmilyen esetben nem képezik részét a termék vételárának.

Fogyasztó a megrendelése véglegesítését megelőzően köteles megismerni a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

A személyesen, üzleteinkben történő vásárlás nem minősül távollévők között megkötött szerződésnek, így nem tartozik jelen ÁSZF hatálya alá!

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

 

4. A vásárlás menete

4.1 Termék kiválasztása

Vásárlónak lehetősége van a weboldal termékei között böngészni, azok közül válogatni. A kiválasztott termékre kattintva megtekinthető a termék adatlapja a termék részletes leírásával, főbb tulajdonságaival, fogyasztói árával, valamint a termékről készült katalógus- és bemutatótermi fotókkal. A termékoldalon feltüntetett információk minden esetben tájékoztató jellegűek, továbbá a termékfotók illusztrációk, ezért a termékek tényleges színe, tulajdonságai nem minden esetben egyeznek meg a gyártói katalógus fotókéval. A termékfotókon esetlegesen látható dekorációs elemek nem képezik a termék részét.

4.2 Rendelés leadása (ajánlattétel)

A rendelés leadására személyesen bemutatótermünkben, e-mailben, az info@homeconcept.hu e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, vagy – nyitvatartási időben – telefonon, a +36 20 234 2100 telefonszámon keresztül van lehetőség.

A megrendelés rögzítésére Szolgáltatónak az alábbi információkra van szüksége:

  • a megrendelni kívánt termékek egyértelműen beazonosítható nevére, kódjára, e-mailen keresztül történő megrendelés esetén a termékre mutató linkre;
  • a megrendelni kívánt mennyiségre;
  • számlázási adatokra (név, cím, e-mail cím, telefonszám, cég esetén adószám);
  • szállítási adatokra, amennyiben a szállítási cím eltér a számlázási címtől (opcionális);
  • egyéb lényegi információkra, kérésekre (opcionális).

Vásárló a rendelése leadásával egyidejűleg kijelenti, hogy megértette és elfogadja a Szolgáltató által az Általános Szerződési Feltételekben és az Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat, valamint tudomásul veszi, hogy a megrendelés elküldése ajánlattételnek minősül és fizetési kötelezettséggel jár.

A weboldalon feltüntetett információk a Szolgáltató részéről nem minősülnek szerződéses megkötésre vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Vásárló minősül ajánlattevőnek.

4.3 Rendelés visszaigazolása, ajánlati kötöttség

A Vásárló által megadott információk alapján a Home Concept Lakberendezési Kft. munkatársa minden esetben e-mailben igazolja vissza a Vásárló által küldött ajánlatot, tájékoztatva Vásárlót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről. A visszaigazoló e-mail minden esetben magában foglalja a megrendelés részleteit (főbb termék adatok és a vásárlói adatok) tartalmazó megrendelőlapot, valamint a megrendelés elindításához szükséges, 30% előlegről szóló díjbekérőt.

A Szolgáltató és Vásárló közötti szerződés akkor jön létre, amikor ez a Szolgáltató által küldött e-mail a Vásárló levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik. Vásárlónak 24 óra áll rendelkezésére arra, hogy reagáljon a Szolgáltató által küldött visszaigazolásra, ennek hiányában Szolgáltató a megrendelést véglegesnek tekinti.

Vásárló a Szolgáltató által kiállított díjbekérő alapján átutalással tudja kiegyenlíteni az előleg összegét. Vásárlónak lehetősége van az előleget készpénzben vagy bankkártyával is megfizetni, melyre személyesen a bemutatóteremben, a 1112 Budapest, Budaörsi út 165. alatt van lehetősége. A megrendelés az előleg beérkezésének időpontjától számítva tekinthető élőnek, illetve a korábban közölt gyártási idők az előleg beérkezésének időpontjától számítódnak.

Az e-mailben vagy telefonon keresztül leadott megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.

Vásárlónak lehetősége van a visszaigazolt rendelést egészen annak teljesítéséig (szállításra adásáig) szabadon és következmények nélkül ügyintézőnk segítségével telefonon (+36 20 234 2100) vagy elektronikus úton (info@homeconcept.hu) módosítani, illetve lemondani.

Hibásan leadott, vagy teljesített megrendelések esetén kérjük, mielőbb vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az info@homeconcept.hu e-mail címen vagy a +36 20 234 2100 telefonszámon keresztül.

Szolgáltató felhívja a Vásárlók figyelmét, hogy a vételár kiegyenlítése kizárólag magyar forintban (HUF) lehetséges! Banki átutalás esetén a teljesítés a Szolgáltató lentebb jelzett pénzforgalmi számlájára történhet, mely számla devizaneme HUF. Banki utalás, illetve bankkártyás fizetés esetén a felmerülő banki költségek minden esetben a Vásárlót terhelik! Kérjük, hogy az utalással, illetve a bankkártyás fizetéssel kapcsolatban felmerülő költségekről a számlavezető bankjánál tájékozódjon!

A szállítással kapcsolatos egyéb feltételekről lentebb, „az átvételi módok, szállítás” pontban tájékozódhat.

A vásárolt termékről a számlát a Home Concept Lakberendezési Kft. állítja ki.
Székhely: 1094 Budapest, Bokréta utca 5. 5/503.
Adószám: 23903052-2-43
Bankszámlaszám: 10918001-00000125-22850001
IBAN: HU84109180010000012522850001
Swift/BIC: BACXHUHB

4.4 Megrendelések feldolgozása, teljesítés

A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Megrendelés leadására ugyanakkor ezen időszakon kívül is van lehetőség. A munkaidő lejárta után beérkezett megrendelések feldolgozására a rákövetkező munkanapon kerül sor.

A Szolgáltató által vállalt szállítási határidő minden termék esetében eltérő és a Szolgáltató által kiállított megrendelőlapon kerül feltüntetésre. A Szolgáltató által közölt várható szállítási idő minden esetben tájékoztató jellegű! A tényleges teljesítési idő a raktárkészlet függvényében az előre jelzettől eltérhet, melyről Szolgáltató telefonon vagy elektronikus úton tájékoztatja a Vásárlót. Szolgáltató mindent elkövet a lehető legrövidebb időn belüli teljesítés érdekében.

Amennyiben Szolgáltató beszállítói vagy egyéb problémák miatt nem tudja a megadott határidőn belül teljesíteni a szerződésben vállalt kötelezettségét, úgy erről haladéktalanul tájékoztatja Vásárlót a megadott elérhetőségei valamelyikén. A Szolgáltató késedelme esetén a Vásárló jogosult a teljesítésre póthatáridőt tűzni. Amennyiben a Szolgáltató póthatáridőn belül sem teljesít, a Vásárló jogosult elállni a szerződéstől. A Vásárló póthatáridő tűzése nélkül is jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta, a szerződést a Felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Amennyiben Szolgáltató beszállítói vagy egyéb problémák miatt a későbbiekben egyáltalán nem tud teljesíteni, erről haladéktalanul tájékoztatja Vásárlót a megadott elérhetőségei valamelyikén, továbbá haladéktalanul visszatéríti Vásárlónak az általa esetlegesen megfizetett teljes összeget.

 

5. Átvételi módok, szállítás

Amikor a megrendelt termék szállításra kész, Szolgáltató ezt a megadott elérhetőségeken jelzi Vásárló felé. A Vásárló a megrendelés kapcsán választhat a termék személyes átvétele vagy a házhozszállítás között.

Figyelem! A vásárolt termékek többsége lapra szerelt állapotban kerül kiszállításra. A bútorok szinte minden esetben egyedi összeszerelést igényelnek, melynek megkönnyítésére Szolgáltató a vásárolt termékekhez részletes szerelési útmutatót mellékel. A weboldalon feltüntetett árak a házhozszállítás költségét nem tartalmazzák! Az árak semmilyen esetben sem tartalmazzák a bútorok összeszerelésének költségét, különös tekintettel arra, hogy ez szakember bevonását igényli, amit a futárszolgálatok nem tudnak biztosítani. Szállításra és szerelésre vonatkozóan a www.homeconcept.hu minden esetben egyedi írásos ajánlatot ad, amit az Ügyfélszolgálattal szükséges előzetesen egyeztetni.

A csomag minden esetben tartalmazza a számlát, az elállási joggal kapcsolatos tájékoztatót, valamint a garancia levelet.

Amennyiben Vásárló a személyes átvétel lehetőségét választja, az árut a Szolgáltató a Vásárló nevére félreteszi.

Figyelem! A Szolgáltató előzetesen minden esetben elektronikus értesítést küld az áru átvehetőségével kapcsolatban, megjelölve az árutávétel lehetséges legkorábbi időpontját, pontos helyét és a raktár nyitva tartását. Kérjük, csak akkor induljon el a megrendelt termék(ek)ért, miután ezt az értesítést megkapta! A termékek átvételére csak a vételár teljes összegének rendezését követően van mód! A raktárban a hátralék kifizetésére nincs lehetőség!

Szolgáltató Magyarország területén súlykorlát nélkül vállalja a megrendelt termékek házhoz szállítását. Szolgáltató a termékek kiszállításához külsős futárszolgálatok segítségét veszi igénybe, az alábbiak szerint:

Kisebb méretű csomagok esetében (30 kg-ig): a terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki, amennyiben a csomagok súlya egyenként nem haladja meg a 30 kg-ot, tartalmuk nem törékeny és a csomagok körmérete egyenként nem haladja meg a 3 métert. (Körméret= 2x magasság + 2x szélesség + 1x hosszúság). Maximális méretként 2 m hosszúság kezelhető. Kisebb méretű csomagok esetében a házhozszállítás mindig az adott házszámig történik!

Nagyobb méretű csomagok esetében (30 kg felett): a terméket a GE Logisztika Kft. vagy a Bútor-Trans Domestic Kft. munkatársai szállítják ki.

A házhozszállításra előzetesen egyeztetett időpontban, munkanapokon, reggel 8:00 és délután 17:00 óra között kerül sor. A kiszállítás konkrét időpontjára Szolgáltatónak nincs ráhatása. Kérjük, hogy a szállítás címeként olyan címet jelöljön meg, ahol Ön vagy meghatalmazottja nap közben elérhető. Amennyiben a csomag kézbesítése első alkalommal sikertelen, úgy erről a Futárszolgálat a Vásárlót értesíti, majd a házhoz szállítást a futárszolgálat egy alkalommal felár nélkül ismételten megkísérli. Amennyiben az áru a második kézbesítési kísérlet során sem kerül átvételre, úgy a csomag visszakézbesítésre kerül Szolgáltató részére. Újbóli házhoz szállítást ezt követően Szolgáltató csak felár ellenében végez, melynek mértékével kapcsolatban előzetesen egyeztet a Vásárlóval. Figyelem! Az átvétel indoklás nélküli megtagadása esetén a szállítási költségek a Vásárlót terhelik!

A hétvégi és késő esti (17:00 utáni) házhozszállítási szolgáltatásra, illetve a helyszínen történő bútor összeszerelésre Szolgáltató egyedi ajánlata alapján kerül sor, előzetes egyeztetést követően.

Több, különböző időpontban leadott megrendelés esetén a Szolgáltató törekszik arra, hogy a megrendelt termékeket lehetőség szerint egyazon időben szállítsa ki Vásárló részére. A már elindított csomagok utólagos összevonása azonban nem lehetséges.

Amennyiben Vásárló a termék átvehetőségéről küldött értesítő levél kiküldésétől számított 3 napon belül nem veszi át a terméket, Szolgáltató felveszi a kapcsolatot Vásárlóval a megadott elérhetőségek valamelyikén a termék átvételi időpontjának pontosítása érdekében. Amennyiben a Szolgáltató nem tudja elérni a Vásárlót és Vásárló további 4 napon belül nem veszi át a megrendelt terméket, úgy a megrendelést Szolgáltató törli.

 

6. Termék átvétele

Amikor a Vásárló vagy az általa megjelölt harmadik személy birtokba veszi a terméket, egyúttal a kárveszély is átszáll rá. Amennyiben az árut átvevő fuvarozót a Vásárló bízta meg, a kárveszély a termék fuvarozónak történő átadásakor szintén átszáll a Vásárlóra, feltéve, hogy a fuvarozót nem Szolgáltató ajánlotta.

Figyelem! Futárszolgálattal történő kiszállítás esetén Vásárló az áru átvételekor, a kézbesítést végző személy jelenlétében köteles meggyőződni a termék sértetlenségéről. Amennyiben Vásárló a terméket sérülten kapta kézhez, vagy alapos oka van feltételezni, hogy a csomagban lévő termék sérült, úgy ezt a termék átvételekor lehetőség szerint jeleznie szükséges a kézbesítést végző személynek, továbbá kérnie a sérülés tényének szállítólevélen való rögzítését. Emellett Vásárlónak a későbbi garanciális ügyintézés megkönnyítése, gyorsítása érdekében a sérült csomagolásról és termékről lehetőség szerint fényképet szükséges készítenie és azt elektronikus úton eljuttatni a Szolgáltató részére. Sérülés esetén Vásárló a csomagot nem köteles átvenni.

Vásárló abban az esetben is köteles haladéktalanul meggyőződni a kézhez kapott termék sértetlenségéről, amennyiben a kézbesítést végző személy a csomag tartalmának ellenőrzését valamilyen okból kifolyólag nem várja meg.

Amennyiben Vásárló a terméket sérülten kapta kézhez, ezt haladéktalanul köteles jelezni Szolgáltató felé! Utólagos reklamációt a csomag és az áru fizikai sérüléséről jegyzőkönyv/feljegyzés nélkül, valamint a termék fizikai sértetlensége átvételkori ellenőrzésének elmulasztása esetén Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni!

Amennyiben a Vásárló megtagadja a csomag átvételét, úgy köteles a kísérőokmányban feltüntetni az átvétel megtagadásának okát (pl. elállás). Amennyiben a Vásárló nem jelöli meg a kézbesítéskor az átvétel megtagadásának okát, úgy Szolgáltató felé a továbbiakban semmilyen, a termékkel vagy a megrendeléssel kapcsolatos reklamációt nem jogosult érvényesíteni. Az átvétel indoklás nélküli megtagadása esetén a szállítási költségek a Vásárlót terhelik.

 

7. Egyedi termékek rendelése

Egyedi terméknek minősül minden olyan, nem előre gyártott termék, amely a weboldalon szereplő termékektől eltérő paraméterekkel (különösen: egyedi színkombinációban), kifejezetten a Fogyasztó kérése, kívánságai alapján kerül gyártásra. Ilyen egyedi termék megrendelésére kizárólag elektronikus úton van lehetőség az info@homeconcept.hu e-mail címen keresztül. Szolgáltató az egyedi megrendelések összértékének 30%-ról válaszlevélben díjbekérőt küld Vásárló részére. Szolgáltató a megrendelés teljesítését kizárólag azt követően kezdi meg, hogy az összeg bankszámláján jóváírásra került.

 

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-a alapján Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan, nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

 

8. Vételár, szállítási és szerelési díj

A weboldalon feltüntetett árak bruttó fogyasztói árak, minden esetben magyar forintban értendők, a házhozszállítás és az összeszerelés költségét nem tartalmazzák! A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen ajánlattételnek, azok alapján a Home Concept Lakberendezési Kft. ajánlati kötöttsége nem áll be, a megrendelés visszaigazolást követően azonban a rendelés fizetendő végösszege nem változik.

A Szolgáltató az árazás során igyekszik a lehető legnagyobb gondossággal eljárni, azonban így is előfordulhat, hogy a weboldalon technikai hiba miatt egy-egy termék a piaci ártól jelentősen eltérő hibás áron, vagy a ténylegestől eltérő tulajdonsággal jelenik meg. Hibás árnak tekintendő a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os, nyilvánvalóan téves ár, mely esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Ilyen esetben Szolgáltató egyeztetés céljából minden esetben felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval az általa megadott elérhetőségeken, majd egy második e-mailben értesíti a Vásárlót a tényleges fogyasztói árról, illetve a helytálló terméktulajdonságokról. Ilyen esetben a Szolgáltató felajánlhatja a rendes áron történő teljesítést. A Vásárló az így kapott információk birtokában jogosult eldönteni, hogy fenntartja-e vételi ajánlatát. Amennyiben a Vásárló nem tartja fenn az ajánlatát, úgy a szerződéstől bármelyik fél jogosult indokolás nélkül írásban elállni. Akciós ár megjelenítése esetén Szolgáltató részletesen tájékoztatja Vásárlót az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az esetleges elírásokból eredő károkért felelősséget nem vállal.

A Szolgáltató az árak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

 

9. Elállás joga

Az elállási jog csak a Ptk. 8:1§ 1. bekezdés 3. pontja szerinti Fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 20. § -a értelmében az üzlethelyiségen kívül és a távollévők között kötött szerződés esetén Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől és visszaküldheti Szolgáltatónak a megrendelt terméket. Fogyasztó szintén jogosult a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban elállni a szerződéstől. Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A kézhezvétel időpontjának személyes átvétel esetén a termék átvételének időpontja, házhozszállítás esetén a termék futártól történő átvételének időpontja számít, melynek igazolásául a kapott számla / nyugta szolgál.

Fogyasztó az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű írásbeli nyilatkozat útján, vagy a jelen ÁSZF mellékletét képező „Elállási nyilatkozat minta” kitöltésével és Szolgáltató részére történő megküldésével gyakorolhatja.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. A személyes átvételi mód az elállási jog érvényesítését nem zárja ki.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Vásárló az elállási joggal.

Szolgáltató az elállási jogot abban az esetben tekinti érvényesítettnek, amennyiben Fogyasztó elállási nyilatkozatát a 14 napos határidő lejárta előtt, postai vagy elektronikus úton megküldi Szolgáltató részére. Szolgáltató a határidő számításánál postai úton történő jelzés esetén a feladás dátumát, elektronikus úton történő jelzés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe. Az elállási nyilatkozat megérkezését a Szolgáltató minden esetben köteles elektronikus úton visszaigazolni.

Elállás esetén a Fogyasztónak a terméke(ke)t indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a szerződéstől való elállás közlésétől számított 14 napon belül sértetlenül, lehetőleg hiánytalan csomagolásban, az eredeti dokumentumokkal együtt szükséges visszajuttatnia a Szolgáltató részére az alábbi címre: Quick Trans Hungary raktárak, 2040 Budaörs, Raktár utca 1. (nyitvatartás: hétfőtől péntekig 8:00 és 16:00 között). A határidő abban az esetben minősül betartottnak, ha a Fogyasztó igazolni tudja, hogy a 14 napos határidő letelte előtt gondoskodott a termék feladásáról.

A fenti elállási jog gyakorlása esetén a termék Szolgáltatónak történő visszaküldésének közvetlen költségei a Fogyasztót terhelik, kivéve, ha Szolgáltató kifejezetten átvállalta ezen költségeket. Fogyasztó a visszaszállítás megszervezése kapcsán kérheti a Szolgáltató segítségét, azonban a visszaszállítás költsége ebben az esetben is teljes mértékben a Fogyasztót terheli. Az utánvéttel visszaküldött terméket Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.

A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért a Fogyasztó felel. Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.

A kárfelelősség a termék Fogyasztó általi átvételétől a termék Szolgáltató általi visszavételéig a Fogyasztót terheli. Így amennyiben a Fogyasztó által sértetlenül átvett termék sérült állapotban érkezik vissza a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató az értékcsökkenés mértékével megegyező mértékű kártérítésre jogosult.

Amennyiben a Fogyasztó az általa sérülésmentesen átvett terméket olyan állapotban küldi vissza a Szolgáltató részére, hogy az már nem értékesíthető, úgy a Szolgáltató a termék vételárának 100%-ával megegyező mértékű kártérítésre jogosult. Ennek objektív megállapítása érdekében a termékekről azok visszaérkezésekor Szolgáltató fotó és/vagy videó dokumentációt készít. A Szolgáltató a kártérítés összegét a Fogyasztó részére visszafizetendő összegből, mint értékcsökkenést vonja le.

Elállás esetén a termék vételárát – beleértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is – a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a termék visszaérkezésétől számított 14 napon belül, az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési módon téríti vissza a Fogyasztó részére.

Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat azzal a megkötéssel, hogy a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

A visszatérítés nem vonatkozik azokra a többletköltségekre és egyéb felmerült költségekre, amelyek annak következtében merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az ilyen jellegű költségeket Szolgáltató nem köteles visszatéríteni. Ilyen esetben Szolgáltatónak a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a visszatérítési kötelezettsége. Továbbá Szolgáltató a szállítás költségét csak a teljes rendeléstől való elállás esetén téríti vissza.

Szolgáltató a visszáru és a szállítási költség ellenértékét mindaddig visszatarthatja, amíg a Fogyasztó a terméket sérülésmentesen, megfelelő csomagolásban vissza nem juttatja Szolgáltató részére, vagy hitelt érdemlően nem igazolja, hogy azt az elállási szándék bejelentésétől számított 30 napon belül visszaküldte Szolgáltató részére. E két időpont közül a korábbi az irányadó.

A Fogyasztó a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén nem gyakorolhatja fentebb rögzített elállási jogát olyan, nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak, továbbá szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

 

10. Kellékszavatosság

Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései, valamint a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai alapján kérheti:

– a hibás termék kijavítását vagy cseréjét, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a cserét a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy arányos árleszállítást igényelhet, vagy a hibát a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat, amennyiben a kijavítást vagy cserét a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy cseréhez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása Fogyasztó kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.

– a választott kellékszavatossági jogáról Fogyasztó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a termék teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt, kivéve, ha ez a vélelem a hiba jellegével vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.

Használt termékek esetében a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében jogosult érvényesíteni szavatossági jogát, amelyekkel kapcsolatban a vásárlás időpontjában nem kapott tájékoztatást Szolgáltató részéről. Szolgáltató az ismert hibák vonatkozásában kizárja a felelősségét.

Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül elektronikus úton, lehetőleg fényképes dokumentáció keretében jelezni Szolgáltató felé az info@homeconcept.hu címen keresztül. Fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Fogyasztónak a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítéséhez a hiba közlésén, valamint a számla vagy annak másolatának megküldésén túl nincs egyéb teendője. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.

Szolgáltatónak az termék kijavításáról vagy cseréjéről ésszerű határidőn belül, saját költségen szükséges gondoskodnia, mely határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor Fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval. Fogyasztónak a javítás vagy csere idejére a terméket a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsájtania. A terméknek a kijavítással vagy kicseréléssel érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik oly módon, hogy az elévülési időbe nem számít bele a kijavítási idő azon része, ami alatt a Vásárló a terméket nem tudta rendeltetésszerűen használni.

Fogyasztó a vételár még ki nem fizetett részét – az arányosság elvét szem előtt tartva – jogosult mindaddig részben vagy egészében visszatartani, amíg Szolgáltató nem tud szerződésszerűen teljesíteni.

Abban az esetben, ha a kijavítás vagy csere a Szolgáltató részéről – például ésszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül – lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna, esetleg ismételt teljesítési hiba lép fel, Vásárló jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását kérni, végső esetben pedig a szerződéstől is elállhat. Utóbbi esetben Szolgáltatónak saját költségen kell biztosítania az áru visszavételét.

Fogyasztónak nem minősülő Vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

 

11. Termékszavatosság

A termék hibája esetén kellékszavatosság helyett Fogyasztó a gyártóval (forgalmazóval) szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy cseréjét kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ilyen esetben a termék hibáját a Fogyasztónak kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét Fogyasztó a terméknek a gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. Ezen a határidőn túl Fogyasztó kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Fogyasztó a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak a Fogyasztónak minősülő Vásárlót illeti meg.

 

12. Jótállás

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. (továbbiakban: Ptk.) szerinti fogyasztói szerződés esetén, a rendelet értelmében tartós fogyasztási cikknek minősülő termékekkel kapcsolatban a Szolgáltató jótállásra köteles, amennyiben a felhasználó Fogyasztónak minősül.

A jótállási nyilatkozatot Szolgáltató tartós adathordozón köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsájtani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a jótállásra kötelezett nevét és címét;
  • azon termék(ek) megjelölését és vételárát, melyekre a jótállás vonatkozik;
  • a jótállás Fogyasztó általi érvényesítése érdekében követendő eljárást;
  • a jótállás feltételeit;
  • egyértelmű nyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót térítésmentesen megilleti a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása, és e jogait a jótállás nem érinti.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet módosítása értelmében a jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető az alábbiak szerint:

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy éven belül,
  2. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két éven belül,
  3. c) 250 000 forint eladási ár felett három éven belül.

A fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban kijavítás esetén a jótállás időtartama automatikusan meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Fogyasztó a terméket nem tudta rendeltetésszerűen használni. Fogyasztó a jótállás keretén belül jogait a termék átvételétől, illetve, amennyiben az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végezte, akkor az üzembe helyezés időpontjától számítva gyakorolhatja. Amennyiben a termék gyártója ennél kedvezőbb jótállási feltételeket biztosít, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok átszállnak a Vásárlóra.

A jótállási jogokat a termék tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy Fogyasztónak minősül. Amennyiben a Szolgáltató kötelezettségének a Fogyasztó felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított 3 hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

Amennyiben Fogyasztó a vásárolt terméket a vásárlás időpontjától számított hat hónapon túl helyezi üzembe, abban az esetben a jótállási határidő kezdő időpontja a termék Fogyasztó részére történő átadásának napja.

Jótállási igénye alapján Fogyasztó kérheti a hibás termék kijavítását vagy cseréjét, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

Fogyasztó arányos árleszállítást is igényelhet vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat, amennyiben a kijavítást vagy cserét a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy cseréhez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása Fogyasztó kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.

A jótállás mellett a Vásárlót megilletik a Ptk-ban rögzített szavatossági jogok is. (ld Ptk. 6:159 §, 6: 168 § )
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségéről részletesen az alábbi jogszabályok rendelkeznek:
Ptk. szavatosságra vonatkozó rendelkezései (6:159 §- 6:167.§ ; 6:168. §- 6:170. § )
Ptk. jótállásra vonatkozó rendelkezései (6:171. §- 6: 173. § )
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet.

Fogyasztónak az ügyintézés felgyorsítása érdekében a jótállási igény érvényesítésénél a jótállási jegyet és a számlát ajánlott a hibás termékhez mellékelnie.

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit szem előtt tartva kell elvégezni. A garanciális idő hosszára és tartalmára vonatkozóan a konkrét feltételek a jótállási jegyen olvashatóak.

Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a hibás termék kijavítását 15 napon belül elvégezze. E határidő a termék Fogyasztótól való átvételétől számítódik. Amennyiben a termék 15 napon belüli kijavítása nem lehetséges, Szolgáltató köteles erről haladéktalanul tájékoztatni a Fogyasztót, megjelölve a kijavítás vagy csere várható időpontját.

Amennyiben Szolgáltató a terméket nem tudja 30 napon belül kijavítani, a Fogyasztó hozzájárulásával a javítás későbbi határidővel is teljesíthető. Amennyiben Fogyasztó ehhez nem járul hozzá vagy nem nyilatkozik ezzel kapcsolatban, a szóban forgó terméket a 30 napos határidő eredménytelen leteltét követő 8 napon belül cserélni szükséges, vagy amennyiben ez nem lehetséges, a termék vételárát (vagy annak Fogyasztó által korábban megfizetett részét) Szolgáltató köteles 8 napon belül visszatéríteni.

A 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termék javításáról a Szolgáltató a helyszínen gondoskodik. Amennyiben a termék a helyszínen nem javítható, úgy a szétszerelésről, majd összeszerelésről, valamit az el- és visszaszállításról a Szolgáltató gondoskodik.

Vásárló a jótállás keretében a kellékszavatosság kapcsán már ismertetett lehetőségekkel élhet.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, vagy a jótállási időn túl, természetes elhasználódásból keletkezett. Szolgáltató szintén mentesül a jótállási kötelezettsége alól mindazon károk esetében, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen összeszerelésből vagy az áru átvételét követő ismételt szállításból erednek.

Szolgáltató. a termék(ek)et csak abban az esetben cseréli ki, ha az(ok) bizonyítottan hibásak vagy bizonyítottan a kézbesítést megelőző szállítás során sérültek meg.

Szolgáltató felelőssége a közvetlen kárra korlátozódik. A kártérítési igény a kár kifogástalan bizonyításának előfeltétele mellett, a számlázott hibás áru értékének mértékére korlátozódik.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Vásárló nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik a Vásárlót.

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak a Fogyasztónak minősülő Vásárlót illeti meg.

 

12. A szavatossági igény esetén történő eljárás

A megrendelt termékek esetében a jótállási és szavatossági igény érvényesítésére az alábbi módokon kerülhet sor:

személyesen, a központi ügyfélszolgálaton (1112 Budapest, Budaörsi út 165.);
elektronikus úton, az info@homeconcept.hu e-mail címre küldött levélben;
postai úton, a Home Concept Lakberendezési Kft. székhelyére (1094 Budapest, Bokréta utca 5. 5/503.) küldött levélben.

A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

Amennyiben Fogyasztó a termék meghibásodása esetén a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül csereigényt érvényesít, úgy a Szolgáltató nem hivatkozhat arra, hogy a kijavításhoz képest aránytalan többletköltsége keletkezik, hanem köteles a terméket kicserélni, amennyiben a meghibásodás a termék rendeltetésszerű használatát akadályozza, feltéve, hogy a termék a Szolgáltató raktárában rendelkezésre áll. Három napon túli bejelentést követően Szolgáltató törekszik arra, hogy a hibás termék cseréjére 15 napon belül sor kerüljön.

Amennyiben Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

 

13. Panaszkezelés rendje

A www.homeconcept.hu célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Fogyasztók teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi elérhetőségeken keresztül közölheti.

Szolgáltató a fogyasztói panaszokat a 1112 Budapest, Budaörsi út 165. szám alatt kezeli. A Fogyasztók panaszaikat megtehetik a fenti címen személyesen, szóban vagy írásban, a fenti címre küldött postai levélben, továbbá az info@homeconcept.hu címen vagy a +36 20 234 2100 telefonszámon keresztül. Szolgáltató az így beérkező panaszokat egyedi azonosítószámmal látja el.

A panaszok kezelése szinte minden esetben egyedi kivizsgálást igényel, amit Szolgáltató haladéktalanul megtesz. Az azonnal nem kivizsgálható és orvosolható szóbeli panaszról annak beérkezését követően Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a Fogyasztónak. Telefonon vagy elektronikus úton közölt panasz esetén Szolgáltató a felvett jegyzőkönyv másolati példányát legkésőbb 3 munkanapon belül, elektronikus úton, a Fogyasztó által megadott e-mail címre küldi meg.

A panaszfelvételi jegyzőkönyv az alábbi információkat tartalmazza:

  • Vásárló neve és címe;
  • A panasz bejelentésének helye, ideje és módja;
  • A panasz részletes leírása, a Fogyasztó által bemutatott bizonyítékok jegyzéke;
  • Szolgáltató nyilatkozata a panasszal kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges;
  • A Vásárló és a jegyzőkönyvet felvevő személy aláírása (amennyiben ez lehetséges);
  • A jegyzőkönyv felvételének helye és ideje;
  • Telefonon vagy e-mailben közölt panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Szolgáltató a jegyzőkönyvben rögzített panaszra 30 napon belül, érdemi válasszal, írásban reagál, adott esetben megfelelően megindokolva a panaszt elutasító álláspontját, valamint tájékoztatva Fogyasztót arról, hogy melyik hatósághoz vagy Békéltető Testülethez fordulhat.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és az azzal kapcsolatos teljes levelezés másolati példányát Szolgáltató 3 évig megőrzi, adott esetben azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatja.

Amennyiben Fogyasztó úgy észleli, hogy a fogyasztói jogait megsértik, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz kivizsgálását követően a fogyasztóvédelmi hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásával kapcsolatban. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a területileg illetékes megyeszékhely szerinti kormányhivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: www.kormanyhivatal.hu

Fogyasztói panaszának elutasítása esetén Fogyasztó a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján. jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni panaszával. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a Fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét
  • ha az eljárásra a lakóhelye szerint illetékes testület helyett a szerződés teljesítésének helye vagy a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye szerinti békéltető testületet választja, a teljesítés helyére vonatkozó nyilatkozatát
  • a Fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait
  • a nyilatkozatát arra nézve, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.
  • a nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor
  • a testület döntésére irányuló indítvány
  • a Fogyasztó aláírását

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltatónak az írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. Eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez.

A Szolgáltatónak minden, a békéltető testülethez benyújtott panaszt kezelnie kell, ennek kapcsán együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében a Szolgáltató minden esetben köteles a válaszirat megküldésére, továbbá egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét is köteles biztosítani a meghallgatáson, amennyiben székhelye, telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve.

Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben a Szolgáltató nem teljesíti kötelezettségét, az illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóság fogyasztóvédelmi bírságot szab ki – kis- és középvállalkozások esetében ötszázezer forintig terjedően, nagyvállalkozások esetében az éves árbevételhez igazodóan, akár milliós tételben is.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
E.mail: bekeltetes@hkik.hu
Honlap: https://www.hkik.hu/rolunk/kamarai-feladatok/bekelteto-testulet/

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Telefonszám: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Honlap: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-159

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Honlap: www.tolnabekeltetes.hu/

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu

Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
•    az eljáró bíróságot;
•    a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
•    az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
•    azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
•    a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Európai Bizottság által létrehozott Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel a http://ec.europa.eu/odr honlapon keresztül, melyet követően a Fogyasztónak lehetősége nyílik az online vásárláshoz kapcsolódó jogvita rendezésére anélkül, hogy ehhez bírósági eljárást kelljen kezdeményeznie. A honlapon lehetőség van az adott jogvitához kapcsolódó kérelem kitöltésére, melyet követően a Fogyasztó és a Szolgáltató közösen választhatják ki azt a vitarendezési platformot, melyet meg kívánnak bízni vitájuk rendezésével.

 

14. Vegyes Rendelkezések

Jelen ÁSZF 2024. június 1-től, visszavonásig és/vagy módosításáig hatályos. Rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni, korábbi szerződésekre a hatályba lépést megelőző általános szerződési feltételek rendelkezései az irányadóak.

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

15. Letölthető dokumentumok

Letölthető ÁSZF

Letölthető Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató

Letölthető elállási nyilatkozat minta

Budapest, 2024. június 1.

Felkeltettük az érdeklődésed? Lépj kapcsolatba velünk!